آبکاری نقره

آبکاری نقره

آبکاری نقره یک فرایند ساده پوشش مواد با نقره است که به الکترولیز نیز معروف است.

آبکاری نقره یک فرایند ساده پوشش مواد با نقره است که به الکترولیز نیز معروف است.

با این حال ، علیرغم ماهیت قابل درک آن ، بسیاری از جزئیات ضروری دیگر که باید در مورد روکش نقره بدانید وجود دارد. شما باید نحوه عملکرد این فرآیند ، مزایای آن و محل استفاده بهتر را بفهمید ، بنابراین می دانید که این فرآیند آبکاری گسترده برای کسب و کار شما چقدر مفید است.

تعریف روکش نقره ای

آبکاری نقره فرایندی است که طی آن سایر فلزات پایه با یک لایه نقره پوشانده می شوند. این فرایند ساده به نظر می رسد ، اما باید اطمینان حاصل شود که فلز پایه دارای یک لایه نقره ای یکنواخت است تا بتواند آن ظاهر سفید مات را که به طور گسترده شناخته شده را به دست آورد.

هنگامی که این فرآیند روی نقره نیکل انجام می شود ، معمولاً نتیجه را نقره نیکل آبکاری شده می نامند.

علاوه بر نقره نیکل ، این روش معمولاً در مس ، فولاد ، تیتانیوم ، گرافیت ، سرامیک ، پلاستیک و آلومینیوم استفاده می شود.

 مزایای روکش نقره ای

آبکاری نقره مزایای متعددی را ارائه می دهد. با توجه به استحکام نقره ، این نوع پوشش در برابر خوردگی مواد اولیه و محصول به طور کلی مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد.

علاوه بر این ، روکش نقره ای قابلیت لحیم پذیری بالایی را برای قطعات کوچک مانند ظروف آشپزخانه فراهم می کند ، اما مقاومت الکتریکی کمی نیز دارد و آن را برای همه محصولاتی که نیاز به سطح عالی و رسانایی عالی دارند ، مناسب می کند. رنگ نقره ای نیز برای زیبا شدن محصول خوب است. متأسفانه محصولات با روکش نقره ای هم می توانند خدشه دار شوند ، اما به دلیل قیمت مناسب ، آبکاری نقره جایگزین ارزان تری برای روکش طلا است که نتایج مشابهی را ارائه می دهد.

در مجموع ، پوشش نقره ای برای محصولاتی استفاده می شود که به موارد زیر نیاز دارند:

رسانایی

مقاومت در برابر خوردگی

مقاومت در برابر سایش

دوام

قلع پذیری

بسته به نوع استفاده از مواد روکش دار ، پوشش نقره دارای سطح متفاوتی از ضخامت است.

استاندارد فدرال در پوشش نقره QQ-S-365D است که پوشش نقره ای الکترولیتی بر انواع فلزات را پوشش می دهد. نتیجه می تواند روشن ، نیمه روشن یا مات باشد. شفافیت پایانی همچنان می تواند به مواد اولیه بستگی داشته باشد ، بنابراین ممکن است در محصولات مختلف که از مواد متنوع استفاده می کنند ، نتیجه یکسان دریافت نکنیم .