آبکاری پاششی فانتاکروم

آبکاری پاششی فانتاکروم

آبکاری پاششی فانتاکروم روش جدیدی است که به دلیل قابلیت ها ومحاسنی که دارد جایگزین روش سنتی آبکاری وکیوم و آبکاری گالوانیزه شده است.

روش های آبکاری قدیمی و سنتی محدودیت هایی دارند به عنوان مثال در روش آبکاری وکیوم یا خلاء، به دلیل عدم دسترسی به نقاط منفی شئ مورد‌نظر در مخزن خلاء و نیز به علت پیچیده بودن فرم ظاهری بعضی از قطعات، آبکاری یکنواختی صورت نگرفته و این قسمت‌ها غالباً به رنگ تیره در می‌آیند؛ بنابراین محصولاتی که از این طریق آبکاری می‌شوند، اغلب باید به اصطلاح سیاه‌کاری و شاپان‌ شده، وارد بازار بشوند. در این روش همچنین با توجه به محدود بودن ظرفیت مخزن خلاء، به لحاظ تعداد و اندازه با محدودیت مواجه‌ایم که علاوه بر کیفیت، بازدهی کمی را نیز با نقصان روبه‌رو می‌سازد.
در آبکاری سنتی نیز که آبکاری گالوانیزه نامیده می‌شود، همچون آبکاری وکیوم محدودیت در اندازه و نوع متریال بسیار زیاد است. علاوه بر این در هر دوی این روش‌ها، شما فقط می‌توانید از طیف رنگی طلایی و کروم به روی سطوح‌تان استفاده نمائید. از دیگر معایب روش‌های معمول آبکاری می‌توان به هزینه راه‌اندازی بالا اشاره نمود؛ چنان‌که برای تجهیز یک کارگاه آبکاری سنتی‌ و یا راه‌اندازی سیستم خلاء، به سرمایه بسیار بالا و همچنین به‌کار‌گیری نیروهای متخصص بیشتری در مقایسه با سیستم جدید فانتاکروم نیاز است.

چند مورد از قابلیت‌ها ی روش آبکاری پاششی فانتاکروم که باعث ترجیح روش آبکاری پاششی نسبت به روش‌های پیشین شده است:
– ایجاد آبکاری پاششی رنگی و تلفیق آن با افکت‌های مدرن و زیبا
– ماسکه نمودن و آبکاری قسمت‌های مختلف شیء مورد‌نظر که پیآمد آن کاهش هزینه مواد مصرفی و نیز امکان ترکیب آن با رنگ‌های معمولی است که ظاهری زیباتر را سبب می‌شود
– استفاده از چندین طیف رنگی در پوشش آبکاری شیء مورد‌نظر
– استفاده از رنگ‌هایی سازگار با طبیعت که پیآمد آن کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و کمک به حفظ طبیعت است
– عدم محدودیت در آبکاری پاششی در اندازه شیء مورد نظر
– آبکاری محصول خود به طور مستقل بدون وابستگی به یک مجموعه دیگر