آبكاري با قوس وقزح

آبكاري با قوس وقزح

خدمات آبكاري با قوس وقزح

زاج کاری افزودن یک لایه بسیار نازک از اکسید آهن به قطعات فولادی به سبب زیبایی بیشتر و محافظت سطحی است.
زاج کاری برای تولید یک اکسید آبی بر سطح ورق فولادی یا استیل توسط یک عامل اکسید کننده است که این عوامل ممکن است غوطه وری در یک عامل اکسید کننده یا اکسیداسیون با بخار آب  باشد.اکسیداسیون با بخار معمولی ، هوا یا دیگر عوامل اکسید کننده تقریبا یک آبی روشن ایجاد میکنند. که برای کاربرد تجاری مناسب نیست و رنگ صنعتی آن یک آبی تیره است. هدف از این کار این است که بوسیله ی اکسید کردن سطح ورق در یک جعبه فولادی بوسیله فرآیند بخار معمولی قرار گیرد و زمان کوتاهی در معرض بخار گوگرد برای تولید رنگ آبی قرار میگیرد.
زاج کاری یک فرآیند پسیواسیون به شمار میرود که در آن فولاد در برابر خوردگی محافظت میشود، یک پوشش تبدیلی ناشی از یک واکنش شیمیایی اکسید کننده با آهن و ایجاد فرم مگنتیک آهن Fe3O4))است.
در مقایسه با زنگ آهن که حالت پودری دارد و عموما به صورت قرمزدیده میشود  feso3 ، مشخص شده با هیدراته شدن، پودر، دچار یک تغییر حجم بزرگ شده به صورت فلس پیرامون آهن تشکیل میشود، فرآیند های زاج کاری سرد، داغ، زنگ آبی و دوده آبی اکسیداسیون هایی است که موجب bluing  می شود.

کاربرد:

زاج کاری آبی معمولا برای تولید کنندگان اسلحه برای ایجاد زیبایی و محافظت سطحی استفاده میشود، همچنین مورد استفاده سازندگان ابزار زیبا است، همچنین علاوه بر حفاظت در برابر خوردگی حفاظت در برابر خراشیدگی میکند و باعث کاهش بازتاب نور است.
تمام قطعات زاج آبی شده مانند سیاه کاری برای افزایش مقاومت به خوردگی نیاز به یک روغن کاری اصولی و درست دارند، نیز باید به این نکته توجه کرد که زاج کاری آبی یک پوشش تبدیلی است و یک پوشش لایه ای روی کار نیست و ضخامت آن بیشتر از 2.5 میکرون نیست.
زاج کاری آبی همچنین برای رنگ سطح فولاد برای کاربردهای تزیینی استفاده میشود. همچنین این  فرایند برای چدن کاربرد دارد  و آن را دربرابر خوردگی مقاوم میکند و در پایان برای روغن کاری به جای روغن از نفت استفاده میشود.
خدمات آبکاری پارسه در ارائه bluing  با رنگ آبی قوس قزحی بسیار زیبا به روش hot bluing  است .
علاوه بر رنگ زیبای آن دارای مقاومت به خوردگی زیادی است.