فسفاته روي كلسيم

فسفاته روي كلسيم

ارائه خدمات فسفات در آبکاری آذین پوشش پارسه

انواع فسفاته روی :

-فسفاته روی دی کاتیونیک

فسفاته روی به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی در مقایسه با فسفاته آهن مورد توجه هستند. این فسفاته ها میتوانند به عنوان زیر رنگ ،فسفاته قبل از کشش لوله و سیم و همچنین پوشش محافظ مورد استفاده قرار گیرند.
معمولا در صورت استفاده از این فسفاته ها به عنوان زیر رنگ وزن پوششی معادل 2 الی 6 گرم بر هر متر مربع کافی میباشد در صورتی که اعمال این فسفات جهت کشش به وزنی معادل 15 گرم در هر متر مربع نیاز دارد در فسفاته سنگین گاها تا 35 گرم در هر متر مربع پوشش ایجاد می شود.

-فسفاته روی تری کاتیونیک

فسفات روی دارای کاربرد فراوان در صنایع مختلف می باشد و از نوع کریستال سنگین زبر تا انواع کریستالی نرم و میکروسکوپی متغیر بوده و انواع رنگهای آن از خاکستری روشن تا خاکستری تیره است. این نوع پوشش هم به صورت غوطه وری و هم به صورت اسپری مورد استفاده قرار می گیرد. میزان پوشش بین 1 تا 5 گرم بر متر مربع خواهد بود. ولی در سیستم غوطه وری این مقدار 2 تا 10 گرم بر متر مربع است. فسفات روی بسته به نوع محلول در دمای 25 تا 70 درجه قابل اجرا است.

فسفاته روی میکروکریستالی( دی وتری کاتیونیک)

 

این محصولات پوشش یکنواخت با کریستال های ریز از جنس فسفات روی یا روی کلسیم روی قطعه ایجاد می کنند که پوشش بسیار مناسبی برای زیر رنگ بوده و ضمن کم کردن مصرف رنگ، خاصیت چسبندگی آن را بر روی فلز افزایش داده و می تواند با جذب روغن های روان کننده در عملیات کشش مفتول و لوله، ضمن تسهیل در کشش از فرسایش قالب نیر جلوگیری نماید.

فسفات روی اسپری

مایعی است اسیدی با ترکیبات فسفات روی که با ايجاد لایه‎ای از پوشش فسفاته همراه با خلل و فرج ،پایه بسيارمناسبي رابراي نگه داري رنگ یا روغنهای محافظ ایجاد می‌کند. پس از چربیگیری و شستشوی سطح قطعات با پاشش محلول فسفاته روی، روی سطح قطعه با سرعت و دمای مناسب یک لایه فسفات روی با کریستالهای ریز ایجاد می‎گردد که پایه بسیار مناسبی برای ترکیبات رنگها است.