روند آبکاری فلزات

روند آبکاری فلزات

فرآیند آبکاری یک فرآیند تولید است که در آن یک لایه نازک از فلز در زیر لایه قرار دارد. روکش فلزی مزایای بسیاری برای محصولات ساخته‌شده از فلز و مواد دیگر فراهم می‌کند. این امر را می توان از طریق الکتروپلیتین یا آبکاری الکتریکی به دست آورد که به جریان الکتریکی و یا از طریق آبکاری شیمیایی نیاز دارد که در فرآیند شیمیایی اتوکاتالیتیک است. در هر دو حالت، این تکنیک در یک یا چند مورد از مزایای زیر حاصل می‌شود:

مقاومت در برابر خوردگی

درخواست تزئینی
افزایش واکنش پذیری
قدرت پیشرفته
اصطکاک کاهش‌یافته
رسانایی تغییر یافته
چسبندگی رنگ پیشرفته
افزایش مغناطیس
آبکاری کروم
آبکاری با کروم تنها یک هدف تزیینی دارد، بلکه می‌تواند باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت اصطکاک شود. کروم اغلب در تولید مبلمان و محصولات اصلاح اتومبیل اغلب نیکل دارد. آهن و فولاد، دیگر لایه‌های معمول روکش کروم هستند، اما معمولا نیاز به استفاده از یک ضربه مس برای فراهم کردن رسوب مناسب دارند.

روکش کروم یک فرآیند آبکاری الکتریکی است که اغلب شامل استفاده از یک اسید کرومیک شناخته می‌شود که به نام هگزاولت کروم شناخته می‌شود. کروم تراولت، که شامل سولفات کروم یا اکسید کروم هستند، گزینه دیگری برای اهداف صنعتی هستند.
شما می‌توانید شرکت های آبکاری کروم را با استفاده از پلت فرم عاملیت فروش آبکاری آذین پوشش پارسه پیدا کنید.

آبکاری طلا
طلا برای مقاومت بالای خود در برابر اکسیداسیون و هدایت الکتریکی باارزش است. آبکاری طلا که با طلاکاری طلایی متفاوت است، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای انتقال این ویژگی‌ها در فلزات نظیر مس و نقره است. این فرآیند اغلب برای تزیین جواهر و بهبود هدایت الکتریکی بخش‌های الکترونیکی مانند اتصالات الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آبکاری نقره
همانند طلا، از نقره در کاربردهای آبکاری نیز استفاده می‌شود که درخواست تجدید نظر تزیینی و هدایت الکتریکی را دارند. به طور کلی، نقره به عنوان یک محلول آبکاری مقرون‌به‌صرفه دیگر عمل می‌کند، زیرا ارزان‌تر از طلا و صفحات مس است.
مسایلی که روکش نقره را به عنوان یک محلول آبکاری ماندنی محدود می‌کنند شامل رطوبت و خوردگی گالوانیک می‌شوند. به طور خاص، روکش نقره به خوبی برای کاربردهایی که در معرض رطوبت بالایی قرار دارند کار نمی‌کند زیرا نقره در معرض شکستن و پوسته‌پوسته شدن است، که ممکن است در نهایت پایه پایه را آشکار کند.
آبکاری نیکل
روکش فلزی فلزی یک روکش فلزی محبوب است، به خصوص به این دلیل که در آبکاری شیمیایی مفید است. روکش فلزی نیکل اغلب محصولات خانگی مانند دستگیره در، کارد و چنگال و لوازم حمام برای افزایش دکوراسیون و مقاومت به سایش را نشان می‌دهد. صفحات نیکل به طور معمول با مس و آلومینیوم پیوند دارند، اما بر روی تنوع گسترده‌ای از فلزات کار می‌کنند.

در آبکاری شیمیایی یک آلیاژی از نیکل به کار می‌رود. درصد of در محلول می‌تواند بین دو و ۱۴ درصد متغیر باشد. سطوح بالاتر of سختی و مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می‌دهد. سطوح پایین‌تر به ذوب پذیری و مغناطیس پذیری بالاتر اجازه می‌دهد.