انواع مختلف آبکاری نیکل

انواع مختلف آبکاری نیکل

درباره آبکاری های نیکل

محصولات زیادی در بازار وجود دارند که نوعی آبکاری نیکل را در فرآیند تولید دارند. آبکاری نیکل به دلایل مختلفی از جمله اهداف تزئینی یا ایجاد مقاومت در برابر سایش و خوردگی شامل افزودن لایه نازکی از نیکل بر روی یک شی metal فلزی است. سه نوع محبوبترین پوشش آبکاری نیکل عبارتند از:

آبکاری نیکل براق

آبکاری نیکل کلراید

آبکاری نیکل نظمه براق

مزایا و معایب گوناگونی برای هر پوشش وجود دارد و هر کدام برای بعضی از موارد بیش از بقیه مناسب هستند. در زیر بدانید کدام نوع آبکاری نیکل برای کاربرد شما مناسب است:


نیکل براق :

خصوصیات : برای افزودن آبکاری نیکل براق به یک مورد ، باید آن را به یک جریان الکتریکی ارسال کنید. آبکاری نیکل براق به دلیل دارا بودن میزان گوگرد زیاد ، سطح آینه ای براق تولید می کند. رسانایی خوبی را ارائه می دهد اما مانند انواع دیگر آبکاری نیکل در برابر شکل پذیری و خوردگی مقاوم نیست. با این حال ، خصوصیات تسطیح بالایی برای پنهان کردن خطوط پرداخت و سایر نقایص سطح یک ماده ایجاد می کند.


این را می توان برای فولاد ، آلومینیوم ، مس ، برنج و آهن استفاده کرد. همچنین به عنوان پایه ای برای سایر پوشش های آبکاری برای افزایش براقیت ایده آل است.

ایده آل برای ضربه گیرها ، رینگ ها ، لوله های اگزوز و تریم های مخصوص اتومبیل ، موتورسیکلت و دوچرخه و همچنین وسایل روشنایی و لوله کشی. همچنین برای بازیابی مکانیسم های فرسوده ای ایده آل است.

آبکاری نیکل کلراید :

برخلاف سایر اشکال آبکاری نیکل ، آبکاری نیکل کلراید با استفاده از یک واکنش اتوکاتالیستی اعمال می شود و جریان الکتریکی در آن وجود ندارد. علیرغم شکل قطعه برای یکنواخت کردن پوشش موثر است و می تواند بر روی سطوح غیر رسانا پوشش دهد. برای جلوگیری از خوردگی و سایش و برای هر چیزی که به سختی بالا نیاز داشته باشد ، ایده آل است

برروی پلاستیک و انواع فلزات به عنوان لایه حاوی 4٪ تا 7٪ فسفرقابل اعمال است.

ایده آل برای : ابزار آشپزخانه ، دستگیره درب ، شیرهای حمام ، تجهیزات اداری ، شافت درایو ، روتور و دریچه های روغن. آبکاری نیکل کلراید به طور مکرر به عنوان پوشش در صفحه های مدار چاپی الکترونیکی با یک لایه براق اضافه شده برای جلوگیری بیشتر از خوردگی استفاده می شود.



آبکاری نیکل نیمه براق :

خصوصیات : فرآیند مشابه آبکاری نیکل براق است اما در  پایان یک سطح مات و نیمه مات ایجاد می کند. آبکاری نیکل نیمه براق دارای سایش سخت ، قابل انعطاف است و مقاومت قابل توجهی در برابر خوردگی دارد. این پوشش می تواند ضخامت ایجاد کرده و برای اهداف سایش و اصلاح ابعاد مفید باشد.

به عنوان زیرپوش برای کروم ، قلع ، آبکاری نقره و آبکاری طلا استفاده می شود.

ایده آل برای : قطعات ماشین ، فنرها یا چیزهایی که حرکت در آنها وجود دارد . آبکاری نیکل نیمه براق همچنین برای پیوستن به برنامه هایی که شامل جوشکاری ، لحیم کاری یا جوشکاری لیزر است ، ایده آل است و به عنوان پوشش انتخاب شده برای ترمیم وسایل نقلیه قبل از 1933 شناخته می شود.